Schrijf je in voor het Mzine met tips om Mindful te leven & werken.

Als cadeau ontvang je een GRATIS Ontstresspakket met ontstressoefeningen voor ieder moment van de dag, zowel voor op het werk als voor thuis.


“Door mijn aandacht te richten op de gewone handelingen krijg ik daarin ook voldoening, plezier en een gelijkmoedige stemming door de dag heen.”

Janneke





Gratis Mindfulness-oefening

MENU

jaarprogramma-de-stressloze-arts

Ontstress structureel in alle hectiek en implementeer nieuwe effectieve en gezonde werkgewoontes.

Een jaarprogramma voor leiders die willen investeren in duurzame inzetbaarheid van zichzelf en hun omgeving. Want stress zit in mensen èn in organisaties.

Denk je: ik ben te druk voor zo’n programma?

Lees dan even door!

 

 

Ben je toe aan moeiteloze productiviteit?

Veel medici werken te hard. Ze hebben stress, buffelen te hard door, nemen geen pauze. De verantwoordelijkheid en de druk is hoog. En ze jagen zichzelf en hun team ook op door innerlijke stressgewoontes als piekeren en perfectionisme, slecht energiemanagement. Ze weten dat vaak wel van zichzelf, maar: hoe doe je het anders? Inzicht is niet genoeg om hardnekkige stressgewoontes echt te veranderen. Stress kost teveel: in gezondheid, in relaties, effectiviteit, in geld en in de kwaliteit van patientenzorg.

 

Het programma ‘De stressloze manager’ helpt je om als medicus drastisch en structureel te ontstressen. Om op moeiteloze wijze meer te bereiken, voor jezelf en met je team. Dat betekent

 

Het programma leert je:

 

 

  

 

 

1. Het regelmatig doen van Mindfulnessoefeningen helpt om echt vrijer te raken van ingesleten stressgewoontes. Onderzoek wijst uit dat Mindfulness beoefenaars meer rust ervaren, vrijer zijn van stress, beter kunnen focussen, makkelijker beslissen en leiderskwaliteiten gericht op samenwerking verder uitbouwen en ontwikkelen. In dit programma wordt je aan alle kanten ondersteund om deze nuttige technieken tot vanzelfsprekend onderdeel te maken van jouw leven. Na drie maanden heb je een degelijke oefenbasis gelegd, en ontwikkel je een manier die past in jouw leven en die voor jou nuttig is. 

 

2. Gezonde werkgewoontes zijn essentieel voor jouw effectiviteit en productiviteit. In dit programma begin je stap voor stap met het opbouwen van jouw belangrijke gezonde en effectieve werkgewoontes. Je gaat oplaadmomenten creëren in je werkdag: met minimale tijdsinvestering en optimaal effect. Je leert te stoppen. Te ontspannen na inspanning. Pauzes te nemen, hoe kort ook. Grenzen stellen als je meestal conflicten vermijdt. Aan energiemanagement te doen in plaats van aan time management. Werk los te laten als je thuis bent en aandacht geven aan je partner, vrienden of gezin. Dat levert energie, betrokkenheid en productiviteit op. 

 

3. Een zieke medewerker kost veel geld. Zo’n € 200 tot € 400 per dag, en iemand met stress- of burnoutklachten zit gemiddeld 200 dagen thuis. Hoe ontstress je je afdeling en voorkom je dat jouw mensen richting een burnout hollen? Leer hoe je team meer energie kan ervaren en productiever wordt met de simpelst mogelijke interventies.

  

4. Veel stress ontstaat door samenwerkings- en emotiestress. In dit programma leer je hoe je moeitelozer kunt samenwerken en samenleven. Dat levert een moeitelozer funcionerend team op, betere resultatenvoor patienten en is geweldig voor je geliefden.

 

 Aandachtmomenten

 

 

In het programma word je efficiënt en optimaal ondersteund.

Want je hebt het druk.

 

Mindfulness

Leer praktische technieken om structureel vrijer te raken van stress

 

Energiemanagement

Leer hoe energiemanagement je productiever maakt

 

Nieuwe Werkgewoontes

Leer hoe je moeiteloos nieuwe effectieve en nuttige werkgewoontes opbouwt

 

Terug naar de bron

Hervind je drijfveren en plezier in werk

 

Mindfulness-verdieping

Verdiep je ervaring met mindfulnesstechnieken

 

Moeiteloos samenwerken

Leer hoe emotiemanagement samenwerking verbetert

 

Ontstress je afdeling

Leer simpele interventies die jouw team/afdeling productiever en energieker maken

 

Mastermind

Wissel ervaringen,ideeën en tips uit op praktijkcases

 

 

Is het voor jou en je team tijd om moeiteloos productief te worden en vrij te raken van onnodige stress? Om burnout klachten te voorkomen en op termijn ook energiek en effectief te blijven in het belangrijke werk dat jij doet? Geef je hier op voor een gratis en vrijblijvend gesprek (live, per skype of telefonisch):

 

Ik wil graag een oriënterend gesprek

 

 

Wanneer moet je niet aan de training deelnemen? Wanneer je nu geen motivatie voelt, energie of gelegenheid hebt om gedurende enkele maanden regelmatig te oefenen, kan het verstandig zijn om te wachten tot een periode waarin je wel kunt oefenen. Alleen door te oefenen ga je namelijk effect merken. Als je de training volgt zonder te oefenen is het zonde van je tijd en geld.

 

Data

De training start in 2018. Je kunt op verschillende momenten instappen.

8 trainingsdagen

Telefonische maandagsessies:

Tweewekelijks op maandag van 12.30 - 12.50 uur.

 

Bonussen

Ik bied je graag enkele waardevolle bonussen aan:

1. Neem gratis deel aan de Stiltebendedag in het jaar van deelname aan het programma. De eerstvolgende Stiltebendedag staat gepland op 6 juni 2018.

2. Gratis toegang voor twee collega’s van je organisatie tot de Stiltebendedag 

3. Gratis ontstressworkshop aan je team met simpele technieken om energiek te blijven.

 

Ben je geïnteresseerd? 

 

Ik wil graag een oriënterend gesprek

 

Ervaringen van eerdere deelnemers 

"Ik ben van huis uit geen yoga-meisje, en hou niet zo van zweverig gedoe, maar ik ervaar deze cursus niet als zweverig (daar was ik in het begin een beetje bang voor). Het geeft me concrete oplossingen voor dagelijkse gekte. Het is een praktische verbeter-mindset, waarmee ik weer grip kreeg en hou op mijn zeer hectische en drukke bestaan. Privé en zakelijk. Ik heb mijn energie en de rust in mijn hoofd weer gevonden."

Margo, productmanager

 

 

 

"Mijn werkdagen bieden nog dezelfde uitdagingen als voor de training. Maar ik heb gereedschap aangereikt gekregen om er op een andere manier mee om te gaan. En dat maakt voor mij een wereld van verschil! De taken zijn nu weer een uitdaging, leuk om aan te gaan!" - 

Carola Oeldrich, Project Engineer.

 

 

 

De verschillende leuke uitdagingen die ik heb, zorgen altijd voor lange en intensieve dagen. Aangezien ik merk dat ik juist veel creatiever en productiever wordt en mij beter kan concentreren als ik rustig ben, wilde ik dit graag structureel gaan aanpakken en inbouwen in mijn dagelijkse ritme. Yvonne heeft mij tijdens een intensief, maar behapbaar en zeer waardevol traject, laten zien dat dit, zelfs in mijn positie, kan.

Ik ben nog steeds verbaasd over wat de minfulnessoefeningen voor me doen in het dagelijkse leven: ik ervaar steeds meer rust, in alle drukte die er nog steeds is. Ik loop niet meer over straat muziek te luisteren of te bellen, maar geniet van het moment en mijn omgeving. Ik ervaar meer geluk.

Alle meditatie-apps heb ik wel geprobeerd, maar de pro-actieve ondersteuning van Yvonne in de training hielp me om echt een ritme van regelmatig oefenen te ontwikkelen. Precies wat ik wilde! De effecten zijn nu al erg goed merkbaar en worden steeds beter. Yvonne, geweldig bedankt hiervoor!

Jan ScheeleDirecteur bij TEDx
Curator bij het World Economic Forum 

 

 

"Ik heb je training aanbevolen aan diverse collega’s. Ik heb hen gezegd dat ik hen eenzelfde rust gun als ik met deze training gevonden heb."

Nel, pedagoog.

 

"Ik lees op de rand van mijn bed jouw mail: het geeft richting aan mijn dag, heerlijk!"

 

 

 

 

 

Hartelijke groet,

Yvonne van Iersel

StressloosWerken

 

 

PS: Heb je nog vragen? Schroom niet om mij te bellen (030-2885278) of te mailen contact@stresslooswerken.nl.

 

Onderzoek naar effecten van Mindfulness

Er zijn inmiddels duizenden onderzoeken naar effecten van Mindfulness beoefening gedaan. In een overzichtsstudie evalueren Daniel Goleman - vooraanstaand auteur en wetenschapper - en neurowetenschapper Richard Davidson meer dan 30 jaar onderzoek naar meditatie. Solide wetenschappelijke studies tonen vier posiiteve effecten aan:

 

1. Sterkere focus. 

Mindfulnessbeoefenaars kunnen zich beter concentreren, zelfs als ze multitasken. Ze hebben minder last van een geest die dwaalt en snel is afgeleid. In werkcontext is dit goed nieuws; het betekent een hogere productiviteit. 


2.  Kalmer blijven bij stress. 

Tijdens werk uit zich deze kwaliteit in het minder snel sterk reageren op kleine conflicten, het makkelijker delen van informatie en ideeën - en uiteindelijk ook effectiever nemen van strategische besluiten, omdat meditatie-beoefenaars in staat zijn om op kalme wijze hun verschillende standpunten te bespreken. Beoefenaars herstellen ook sneller van een stressvolle gebeurtenis.

 

3. Beter geheugen.

Mindfulnessbeoefenaars laten een sterker werkend geheugen zien - het korte termijn geheugen dat in dit moment gedachtenprocessen registreert. Zo vonden ze dat, met Mindfulness beoefening, het aantal studenten dat een toelatingsexamen voor college of graduate school met succes aflegde met 16 % toenam.
In een professionele setting vergroot een sterker werkend geheugen de vaardigheid van een leider om complex te denken,  noodzakelijk voor strategisch werk,  probleem­oplossing en voor intensieve interacties met anderen. 


4.  Good corporate citizenship

Meditatie die bewust een houding van vriendelijkheid cultiveert is vaak onderdeel van een Mindfulnesstraining. Deze benadering blijkt te leiden naar meer activiteit in de breincircuits die te maken hebben met zorg(zaamheid), verhoogde generositeit, en een grotere bereidheid om iemand in nood te helpen. Het zijn kwaliteiten die managers tot leiders maken, waar medewerkers graag voor werken.

 

Goleman, D., Davidson, R. (2017). De blijvende effecteen op lichaam, geest en hersenen (1e druk). Nederland: Atlas Contact.



contact@stresslooswerken - jc webdesign
© stresslooswerken.nl