Busy outside, quietness within

“Amazing, the daily support. I read the emails every morning sitting at the edge of my bed!”

Is your life very busy? How would it feel to truly be more free from stress and be able to enjoy the moment? Find quietness in yourself amidst of the busyness around you.

For whom: do you recognise this?

You are juggling a hundred different things, and there are a thousand things on your mind.

You are doing a lot, but you feel like you are barely present. The days and weeks are slipping through your fingers.

You are a multitasker, but you notice that your attention can be massively divided. You could concentrate more.

You are exceptionally good at planning, organising and thinking ahead. You notice that you are often so occupied with the future or what is going to happen that you forget to experience this moment. You want to learn to act in the here and now, without letting yourself be distracted by other things.

You often worry and this is making you uneasy. And impatient towards your children.

You want more quietness in your life and rest with yourself.

What is Mindfulness?

Mindfulness tecniques have proven to enhance focus, memory, stress resilience and inner calmth and important leadership skills. You don’t learn this in just one day; you develop mindfulness by regularly doing attention exercises. This creates more freedom of action and you can do your job and live your live with more energy and clarity. This causes you to be freer from stress. And you can enjoy life more.

Learning properly in an effective way

Developing mindfulness takes practice. Maybe you have already become enthusiastic, you downloaded some apps, but you think it might be hard to find moments in your daily life to practice. Or one of the following things apply to you right now:

You want a method that really works, also in the long term.

You are willing and have time to invest in yourself the coming two months by practicing.

You would like to do a proper mindfulness training, but you have a good reason to not want to take part in a group training, or you find learning online to just be very practical!

You want to profit from the ease that an online training can offer you: you want to read the assignments at the moments available to you, on your own computer, laptop, Ipod or smartphone.

You want to learn without losing precious time to travelling.

You want personal guidance fitted for you and you want the inspiration offered by a group.

You have a good colleague who also wants to destress. You expect that you can help each other by doing the eight weeks together: because you remind each other at work to have moments of rest, maybe by doing short exercises together during a working day.

Then, the eight week mindfulness training Busy Outside, Quietness within is for you.

As a business coach I know how effective e-learning can be for people wanting to make steps. It grants the possibility for intensive support, and that is what you will receive during this training: you receive emails daily! My participants look forward to these: They read the email sitting on their bed, or right when they start their day at work. This is how you really integrate mindfulness in your life. As a trainer, I do a weekly check on how you are doing together: how it is going: what is going well, what do you need help with? In the skype sessions you learn a lot from your peers, inspire each other and receive advice and feedback for all the questions you might have.

Busy Outside, Quietness Within awards you for the effort you put into it. Because of this the training will really benefit you and make a difference in your life.

What will it do for you?

You become free from worrying and difficult emotions.

You become truly more free from stress. And less impatient towards your children.

You learn to integrate attention moments in your daily schedule. In these moments you are completely present in the here and now. You do this over the course of eight weeks, so that you will keep doing it after.

You become more able to concentrate and focus yourself.

You start taking breaks at work.

You learn to single task rather than multitask.

You become more free from ineffective (working) habits such as pushing through, pleasing, avoiding conflict, shifting up a gear, perfectionism.

You start to work more effectively and live more easily.

Content and structure

Every week consists of a theme. These themes can be immediately applied in your daily life and work.

Week 1: from autopilot to attentiveness: live now!

Week 2: Seeing with a fresh look

Week 3: Stopping and starting again

Week 4: More free from ineffective (working) habits

Week 5: More free from stress

Week 6: be proactive

Week 7: Dealing with thoughts and feeling mindfull

Week 8: Continuing to apply mindfulness in your daily work and life

You receive:

a one-on-one coaching session about your goals

a short email every day to support you with short reminders, explanation and invitations. This way you are actively being supported to apply things in daily life.

attention exercises (audio file) varying from 3 to 40 minutes

Zoom sessions in week 1, 3, 5 and 7 in which you receive receive tips, advices and feedback on your specific questions

weekly updates in which we keep track of your advances and receive feedback from me (time investment is only two minutes, but very useful to keep practicing)
one-on-one coaching session in week 8

The learning material remains available to you after the training
You work in a small group (max. 5 participants).

When should you not take part in the training?

In some situations it is advisable to delay your mindfulness training.

When you are in a crisis situation, or a currently very grievous conflict, or when you are in the middle of a burn-out, it can be better to find a different form of help and start a mindfulness training at a later stage. When in doubt, discuss this!

If you feel no motivation at this time, or don’t have the energy or opportunity to practice regularly over the course of eight weeks, it can be wise to wait for a period in which you can practice. Only by practicing regularly will you really be able to notice the effect. If you follow the training without practicing it is a waste of your time and money.

Experiences of participants

“I expected while meditating I would get into some kind of a ’bubble’, and would seperate myself from other people. It is wonderful to notice that it is the other way around: I get more into contact with myself and therefore easier into contact with others. It helps me to be a more effective trainer and coach.” Ruth Stoffel-Kauflin, eigenaar Kauflin Coaching, Team- und Organisationsentwicklungen, Zofingen.

Other quotes of participants:

“I have learned and applied ways to create rest. I stop chasing more easily and I have got the feeling that I can always do something about any situation”

“It becomes increasingly easy to take an open and neutral stance that gives space to others. I am living much more relaxed”

“For years I have had the need to create more rest in my head. I never got around to really do something about it. This course came precisely at the right time. I didn’t have to go anywhere, but I could determine my own moment to do the exercises. And because the stimulating email, you still know you are not doing it alone and that everyone is encountering difficulties. I have discovered that mindfulness plays an important role in my life. Just to be a nicer person!”

“What I absolutely liked about the training was the amount of emails. Time and again a reminder but always in a different way. An inspiring text, an exercise or an attention moment…”

Start and costs

Send an email to contact@stresslooswerken.nl to inform when the next course will start.

The eight-week online training costs € 995,- excl. VAT.

The online learning material remains available to you after the training.

Yvonne, why would I make this investment?

I have made lots of information available to you in small pieces and structured it for you.

Because of this structure and rhythm you can apply mindfulness exceptionally easy every day. Where a normal group training gives your weekly homework and reading material, this training you are engaged with mindfulness daily and in small steps. You get correctly sized chunks of information every day with new invitation and reminders. Different from an app, the inspiration comes to you actively, you are really stimulated to work on mindfulness on a daily basis.

People learn by practising and applying things in their daily life. By practicing regularly you start noticing changes. This is precisely what this structure supports you with.

2. In this training you can read the emails and do the exercises exactly when it suits you.

You have no travelling time roun the training days and no group meetings on working days. This saves you a lot of time and money! It also saves money for your employer: you are not absent for important parts of the day.

3. Eight weeks of personal guidance.

I closely follow you through the weekly updates, I give you tips and advice cut out for you and what you currently need for your process. In the Skype session you can bring up everything that occupies you, that is hard. Or what is going well! In the guidance you can profit from my experience as a business trainer/coach, psychologist and mindfulness practitioner. Do you have a question? Then I am readily available.

Do you want to participate? Mail to contact@stresslooswerken to make an appointment for an intake.
Does the course seem useful to you, but you would like to discuss something or do you want to participate later on? Send an email to contact@stresslooswerken.nl.

De verschillende leuke uitdagingen die ik heb, zorgen altijd voor lange en intensieve dagen. Aangezien ik merk dat ik juist veel creatiever en productiever wordt en mij beter kan concentreren als ik rustig ben, wilde ik dit graag structureel gaan aanpakken en inbouwen in mijn dagelijkse ritme. Yvonne heeft mij tijdens een intensief, maar behapbaar en zeer waardevol traject, laten zien dat dit, zelfs in mijn positie, kan. Ik ben nog steeds verbaasd over wat de mindfulnessoefeningen voor me doen in het dagelijkse leven: ik ervaar steeds meer rust, in alle drukte die er nog steeds is. Ik loop niet meer over straat muziek te luisteren of te bellen, maar geniet van het moment en mijn omgeving. Ik ervaar meer geluk.

Alle meditatie-apps heb ik wel geprobeerd, maar de pro-actieve ondersteuning van Yvonne in de training hielp me om echt een ritme van regelmatig oefenen te ontwikkelen. Precies wat ik wilde!
De effecten zijn nu al erg goed merkbaar en worden steeds beter. Yvonne, geweldig bedankt hiervoor!

Jan Scheele – Directeur bij TEDx
Curator bij het World Economic Forum

Mindfulnesstechnieken zijn bewezen technieken om drastisch te ontstressen, om meer in het hier en nu te zijn en je meer te gaan ontspannen.

Er is veel onderzoek gedaan naar de resultaten van mensen die zich bezighouden met mindfulness, waarbij vier effecten telkens worden vastgesteld:

  1. Mindfulness beoefenaars blijven kalmer onder stress
  2. Ze hebben een betere focus en concentratie
  3. Ze scoren hoger op samenwerkingskwaliteiten zoals empathie en hulpvaardigheid
  4. Ze hebben een beter geheugen.

Misschien geldt voor jou op dit moment één van de volgende dingen:

  • Je wilt een methode leren die echt werkt, ook op langere termijn – zodat dat ontspannen gevoel echt blijft
  • Je wilt leren beter om te gaan met je stress, zonder teveel kostbare tijd kwijt te raken aan reizen en bijeenkomsten
  • Je wilt met de lesstof aan de slag op de momenten die jij beschikbaar hebt
  • Je wilt persoonlijke begeleiding op maat én je wilt groepsinspiratie

Als je je herkent in een of meer van de genoemde dingen, dan is deze mindfulnesstraining ’Drukte in je leven, rust in jezelf’ echt iets voor jou.

Sanne, slimme, open, vrolijke, ambitieuze deelnemer aan de achtweekse training. Haar antwoorden zingen door de Amsterdamse straten tijdens ons lunchpauze- zoominterview.

Superhandig superpraktisch.
Wat was de aanleiding om te beginnen? Door een aantal gebeurtenissen in mijn persoonlijke leven kon ik snel verdrietig raken en bij mijn werk zat ik op een vrij druk en stressvol project. Ik sliep al een tijdje slecht. Vòòr Corona plande ik alles helemaal vol en ineens viel die mogelijkheid weg; nu moest ik wel met mezelf en mijn gedachten omgaan, er was ineens geen makkelijke uitweg meer.

Wat heeft de training gebracht?
Het heeft me enorm geholpen. Ik heb weer keuze in hoe ik mij voel; ik ben daarin niet het lijdend voorwerp, maar ik heb het zelf in de hand. Als ik nu gestresst raak of niet in slaap kan komen, probeer ik rustig op mijn ademhaling te letten of ik kijk om me heen. Ik kan actief beslissen: oke, ik stap uit deze negatieve gedachten. Daarnaast heb ik meer vertrouwen gekregen in mezelf en ben minder streng voor mezelf.

Aan wie zou je een mindfulnesstraining aanraden?
Eehhh…. aan iedereen! Ik denk met name dat het interessant is voor jongeren, omdat ik denk dat zij, net als ik, vaak weinig ruimte laten voor hun gevoelens en ze over het algemeen nog erg veel veranderingen doormaken. Het is een superhandige superpraktische tool. Ik vind het eigenlijk zonde dat ik hiervoor er nooit mee bezig ben geweest.

Sanne (24)
Associate bij Boston Consulting Group (BCG)

Je gaat online aan de slag:
E-learning (online) helpt je in je dagelijkse leven. Het geeft mogelijkheid tot intensieve steun en dat is wat je in deze training ontvangt: je krijgt dagelijks mail. Deelnemers geven aan dat ze echt naar deze e-mail uitkijken. Ze lezen de mail op de rand van hun bed of meteen als ze de werkdag beginnen. Zo integreer je mindfulness werkelijk in je leven op een heel makkelijke en toegankelijke manier.

” Erg fijn zijn de mailtjes. Daar word ik blij van!”. Monique
” Op het begin vond ik de mailtjes irritant. Maar daarna keek ik ernaar uit”. Desi.
” Ik lees ze als ik wakker word, op de rand van mijn bed”. C.

Van je medecursisten leer je het meest. Tijdens de zoombijeenkomsten leer je van elkaar, inspireer je elkaar en krijg je adviezen en feedback. Uiteraard onder mijn begeleiding zodat ik ook altijd al je vragen kan beantwoorden.

Persoonlijke feedback op maat. Elke week hou ik samen met jou een vinger aan de pols hoe het gaat: wat gaat er goed, waar heb je hulp bij nodig?

Dit is een training die wat van je vraagt: je gaat oefenen. En daardoor gaat de training je ook werkelijk veel opleveren en een verschil in je leven maken.

Wat levert meedoen je op?

  • Je wordt vrijer van piekeren en lastige emoties
  • Je hebt minder last van stress
  • Je leert aandachtmomenten in je dagelijkse leven in te bouwen, waarin je helemaal aanwezig bent in het hier en nu wat voor veel ontspanning zorgt
  • Je kunt je beter concentreren en focussen (goed voor je werk)
  • Je gaat pauzes in je werk inlassen
  • Je leert te singletasken in plaats van multitasken waardoor je rust in je hoofd krijgt
  • Je wordt vrijer van ineffectieve (werk)gewoontes zoals piekeren, je zorgen maken, doorbuffelen, pleasen, conflict vermijden, een tandje erbij doen, perfectionisme
  • Je wordt minder ongeduldig naar je vrien(in)
  • Je gaat effectiever werken en makkelijker leven.

Inhoud en opbouw

Elke week staat in het teken van een thema. Deze thema’s kun je meteen in je dagelijkse werk en leven toepassen.
Week 1: van automatische piloot naar opmerkzaamheid: leef nu!
Week 2: Fris kijken
Week 3: Stoppen en beginnen
Week 4: (Werk)gewoontes onder de loep
Week 5: Vrijer van stress
Week 6: Wees pro-actief
Week 7: Mindful omgaan met gedachten en gevoelens
Week 8: Mindfulness blijven toepassen in je werken en je leven

Dit zit er in het programma:

  • een individueel doelengesprek – het kennismakingsgesprek
  • 8 zoom groepsbijeenkomsten “We hebben de hele training online gedaan, wat ik zelf heel handig vond. Ik kon in mijn eigen kamer uitproberen: ‘ah hier kan ik fijn zitten, dat is een goede plek om mijn matje neer te leggen, etcetera.’ Ik denk dat dat echt geholpen heeft om sneller de transfer naar het oefenen in mijn dagelijkse leven te maken.” Desi
  • actieve mailondersteuning om thema’s behapbaar tot je te krijgen en dingen toe te passen in je werk
  • aandachtoefeningen (audiobestanden) variërend van 3 tot 40 minuten
  • het leermateriaal blijft ook na de training voor je beschikbaar dus je kunt het er altijd weer bijpakken
  • een individuele outtake

Joost (niet zijn echte naam), young professional, studerend en werkend.
Wat was de aanleiding om mee te doen aan de training? Ik kreeg last van onrust en psychische klachten. Ik had angsten en ik wist niet zo goed hoe ik moest omgaan met al die heftige gevoelens en gedachten.

Hoe heb je de training ervaren? Het waren allemaal ‘normale jongeren’ die worstelden met lastige gedachten en gevoelens. Dat hielp me om de stereotypering van ‘de gek om de hoek’ los te laten. Want als je niet om kunt gaan met gedachten en gevoelens: dan ben je toch een beetje raar!

Elke zaterdag gingen we samen aan de slag, die regelmaat vond ik fijn. Doordeweeks had ik door de dagelijkse mailtjes een houvast om te blijven oefenen. Als je door een fase in je leven gaat, waarin je worstelt met jezelf, is het heel prettig om een structuur en stabiliteit te krijgen.

Wat heeft de training voor verschil gemaakt? Ik kreeg een hele andere concrete aanpak aangereikt voor moeilijke gevoelens en moeilijke situaties waar ik voorheen niet mee om kon gaan.

Hoe tevreden ben je over wat je hebt kunnen doen met de training op een schaal van 0 tot 10? Wel een 9. Kijk, in therapie met een psycholoog praat je veel en dat helpt om inzichten te krijgen. Maar wat ik hier heel fijn aan vindt is dat je heel praktisch direct handvatten krijgt om moeilijke situaties het hoofd bieden. Je kan het vastpakken en toepassen.

Aan wie zou je de training aanraden? Aan iedereen die verandering wil.

Carlijn (22), in afstudeerstress, over Mindfulness.

Wat was de aanleiding om mee te doen? Bij stress ben ik wat humeurig en gesloten en kan niet zoveel hebben. En als ik echt veel stress heb, word ik wakker met een hoge hartslag, is mijn lichaam rusteloos en heb ook gewoon geen overzicht meer in mijn hoofd.

Wat heeft het je opgeleverd? Ik merk eerder: ik moet nu rustiger aan doen. Een paar maanden geleden zou ik nog tegen mezelf zeggen: zet effe door, stel je niet zo aan, nu ben ik liever voor mezelf. Er is meer rust en minder chaos in mijn hoofd. Ik ben niet constant aan het doorgaan. Ja, gewoon echt wat meer in het nu.
Mijn gedachten en emoties werden vroeger soms een soort knoop waar ik niet uitkwam, nu vind ik het minder moeilijk om ernaar te kijken. Ik heb geleerd dat gedachten niets hoeven te zeggen over jou als karakter, dat je bijvoorbeeld een slecht persoon zou zijn.

Aan wie zou je de training aanraden? Mensen van mijn leeftijd sowieso, ik denk dat juist jongeren heel veel stress ervaren want ze voelen veel druk. En misschien heb je de aanname dat meditatie super zweverig is – dat je moet gaan zitten puffen – maar dat valt heel erg mee!

Data en investering:
Mail naar contact@stresslooswerken.nl voor de data van de volgende groep in het voorjaar van 2021.

Kosten van de training zijn € 995 exclusief BTW.
Het online leermateriaal blijft tot je beschikking.

Maak een afspraak voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek door te mailen naar contact@stresslooswerken.nl.
Je ontvangt dan van mij een uitnodiging voor een doelengesprek, op grond waarvan je een goed definitief besluit kunt nemen om deel te nemen. Heb je een offerte nodig, zodat je organisatie makkelijk kan beslissen om de training te betalen? Vraag hem aan!

From now on the programme can be followed in English as well: find here all information!